زمان رونمایی تارا تمام برقی ، طرح نو گارانتی ایران خودرو ، توقف فراوری پژو پارس
به گزارش نقد و بررسی کالاهای دیجیتال، تارا تمام برقی (EV) تا سرانجام سال رونمایی می گردد، پژو پارس به زودی از چرخه فراوری حذف می گردد و طرح تازه گارانتی های ایران خودرو اجرایی می گردد. جزییات آخرین اخبار ایران خودرو را در ادامه بخوانید.
نقد و بررسی کالاهای دیجیتال - مجتبی اسماعیلی: نشست خبری کیفیت ایران خودرو حول دو محور افزایش تیراژ فراوری و بهبود چهل درصدی کیفیت خودروها برگزار گردید.
کیانوش پور مجیب قایم مقام ایران خودرو از رونمایی تارا تمام برقی (EV) تا سرانجام سال و توقف فراوری سمند و پژو 405 اطلاع داد.
کیانوش پور مجیب
پور مجیب در این نشست گفت: تیراژ فراوری ایران خودرو تا سرانجام سال به 750 هزار دستگاه خواهد رسید. بعلاوه بر اساس نقشه راه تازه ما، دیگر هیچ خودروی ناقصی در ایران خودرو فراوری نخواهد شد.
زمان رونمایی تارا تمام برقی /طرح تازه گارانتی ایران خودرو / توقف فراوری پژو پارس
نوبت خداحافظی با پژو پارس فرا می رسد
وی در پاسخ به پرسش نقد و بررسی کالاهای دیجیتال درباره توقف فراوری تمام محصولات روی پلتفرم پژو 405 اعلام نمود: سمند و پژو 405 از چرخه فراوری حذف شده اند و تنها تعدادی پژو 405 به درخواست شرکت تاکسیرانی فراوری خواهند شد. بعد از این دو محصول هم، نوبت خداحافظی با پژو پارس فرا می رسد.
در این نشست سهراب برفروشان معاون کیفیت ایران خودرو نیز گفت: افزایش کیفیت محصولات قرار است حول سه محور طراحی و عرضه محصولات تازه (روی پلت فرم های تازه)، توقف فراوری محصولات قدیمی مانند پژو 405 و سمند، و بعلاوه رقابت با محصولات مشابه جهانی پدیدار گردد.
زمان رونمایی تارا تمام برقی /طرح تازه گارانتی ایران خودرو / توقف فراوری پژو پارس
طرح تازه گارانتی محصولات ایران خودرو چیست؟
بابک سلاجقه مدیرعامل تازه ایساکو در این زمینه گفت: به موجب طرح تازه گارانتی محصولات ایران خودرو که ابتدا با تارا آغاز می گردد، موتور و گیربکس شش ماه یا ده هزار کیلومتر ضمانت می شوند.
در این طرح اگر خودروهای تارا دچار مسائل فنی در موتور یا گیربکس شوند، بدون نوبت پذیرش شده و بابت مراجعه بسته های جبرانی به مالکان تعلق خواهد گرفت.
بعلاوه اگر زمان ترخیص خودرو طولانی گردد به مشتریان خودروی جایگزین تحویل داده می گردد.
بعد از تارا این طرح برای دنا اتوماتیک توربو هم عملی خواهد شد.
بابک سلاجقه
سلاجقه در زمینه کیفیت خدمات پس از فروش نیز اعلام نمود: قرار است تا اندازه تخصیص قطعات به خدمات پس از فروش شصت و پنج درصد افزایش پیدا کند و اولویت تامین قطعه به جای خط فراوری، روی خدمات پس از فروش قرار بگیرد، حتی اگر خط فراوری بخوابد.
آیا کیفیت قطعات در خط فراوری و خدمات پس از فروش فرق دارد؟
سهراب برفروشان معاون کیفیت ایران خودرو در پاسخ این سوال به نقد و بررسی کالاهای دیجیتال گفت که آیا کیفیت قطعات در خط فراوری و خدمات پس از فروش فرق دارد؟ اظهار کرد: هر قطعه سازی که وارد زنجیره تامین ایران خودرو می گردد، باید استانداردها و تست پلن ما را پاس کند.
اگر قطعه سازی گرید C دارد، به این معنی نیست که محصول فراوریی وی کیفیت پایین تری دارد.
ما یک استاندارد و یک تست پلن برای تمامی قطعه سازان داریم که باید پاس شوند.
در ضمن به زودی با قطعه سازان گرید C هم خداحافظی می کنیم و تنها تامین کنندگان گرید A و B در کنار ما خواهند بود.
سهراب برفروشان
وی در زمینه طرح تحول کیفیت محصولات اعلام نمود: افزایش کیفیت مربوط به تمامی خودروهای فراوریی است و ما با تعریف 279 پروژه در زمینه طراحی، توسعه و مهندسی لجستیک و بعلاوه آنالیز انتقادهای مردمی که بیشتر در زمینه قوای محرکه و رگلاژ بوده است امیدواریم در نیمه دوم سال جاری بعضی از آثار این تحول کیفی را مشاهده کنیم.
آیا مشتریان از خدمات پس از فروش ایران خودرو رضایت دارند؟
سلاجقه مدیر عامل ایساکو درباره اینکه آیا متریان از خدمات پس از فروش ایران خودرو رضایت دارند؟ گفت: در گذشته مردم از عملکرد ما رضایت نداشتند و به تعمیرگاه های خصوصی و متفرقه مراجعه می کردند.
ما برای جلب اعتماد مشتریان با افزایش دانش سی درصدی پرسنل و فالو آپ (پیگیری کیفیت خدمات ارائه شده از مشتری) سطح رضایتمندی مشتریان را به عدد 794 رسانده ایم که قرار است این عدد به 810 برسد.
در ضمن اندازه خودروهای سرویس شده برگشتی به مراکز ما 48 درصد کاهش داشته است.
ظرفیت فراوری ایران خودرو چقدر است و چه تعداد خودروی ناقص وجود دارد؟
پور مجیب در این زمینه گفت : فراوری خودروی ناقص در ایران خودرو به یک عرف تبدیل شده بود که با دستور خطیبی مدیر عامل ایران خودرو از ابتدای خرداد ماه سال جاری هیچ خودروی ناقصی فراوری نشد.
در ابتدای سال 62 هزار و پانصد خودروی ناقص داشتیم که این تعداد به 22 هزار دستگاه رسیده و تا سرانجام تابستان هیچ خودروی ناقصی نخواهیم داشت
وی درباره تیراژ فراوری اضافه نمود: هم اکنون ما مشغول فراوری روزانه دو هزار و 500 دستگاه خودرو هستیم. یعنی در هر سی ثانیه یک خودرو متولد می گردد.
تا سرانجام سال جاری به تیراژ 750 هزار دستگاه خواهیم رسید که از این میان 25 هزار دستگاه خودروی تجاری، 100 هزار دستگاه خودروی CKD و 625 هزار دستگاه هم سهم خودروهای فراوری داخلی است.
پورمجیب در زمینه ارتقای کیفیت محصولات گفت: ما در شرایط سخت تحریم و در حال جنگیدن در چند جبهه مختلف هستیم، اما با همین شرایط هدف گذاری ما بهبود چهل درصدی کیفیت خودروها است.
بعلاوه ما تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری تازهی را برای تست و آزمون خودروها قبل از تحویل را مستقر نموده ایم.
ظرفیت پذیرش خدمات پس از فروش ایران خودرو چقدر است؟
سلاجقه درباره ظرفیت پذیرش خدمات پس از فروش ایران خودرو گفت: در حال حاضر 651 نمایندگی خدمات پس از فروش در سطح کشور داریم که می توانند پذیرای 16 هزار دستگاه خودرو در روز باشند که امروزه 14 هزار دستگاه خودرو در روز پذیرش می شوند.
تسلیم پیشنهاد ایران خودرو و سایپا به شورای امنیت ملی پیرامون حذف قیمت گذاری دستوری
کیانوش پور مجیب در این نشست گفت: ایران خودرو و سایپا به صورت مشترک دو پیشنهاد راجع به حذف قیمت گذاری دستوری را تسلیم شورای امنیت ملی نموده اند که در صورت تصویب، می تواند بسیاری از مسائل فعلی ما مخصوصا بدهکاری به زنجیره تامین را بر طرف کند.
زمان رونمایی تارا تمام برقی /طرح تازه گارانتی ایران خودرو / توقف فراوری پژو پارس
منبع: بیت ران