سرپرست تیم توسعه شاسی پورشه به اپل می پیوندد
به گزارش نقد و بررسی کالاهای دیجیتال، با وجود اینکه اپل سعی می نماید تا به طور کامل اسرار مربوط به پروژه تایتان را حفظ کند، ولی اطلاعات افشا شده نشان می دهند که این پروژه به سرعت در حال تبدیل شدن به پروژه هیجان انگیزی است. به تازگی گزارشی توسط Business Insider منتشر شده است که نشان می دهد اپل ممکن است معاون تیم توسعه شاسی برای خودرو پورشه تایکان (Taycan) به نام دکتر Manfred Harrer را به تیم توسعه دهنده خودروی الکتریکی خود اضافه کند.
برای اطلاع باید بگوییم که پورشه تایکان اولین خودروی الکتریکی شرکت اشتوتگارتی پورشه است. نسخه آماده فراوری این خودرو در اواخر سال 2019 رونمایی شد. به نظر می رسد که شرکت پورشه میخواهد از پلتفرم توسعه داده شده برای این خودروی الکتریکی به نوعی برای تمامی خودرو های الکتریکی فراوریی خود در آینده استفاده کند.
البته باید بگوییم که گویا این خودروساز آلمانی باید این کار را بدون حضور دکتر Manfred Harrer انجام دهد. برای اطلاع بیشتر در این شخص باید بگوییم که او کتابی را هم درباره سیستم های مدرن فرمان خودرو نوشته است.
دکتر Harrer شغل خود را در خودروسازی آئودی شروع کرد و قبل از پیوستن به پورشه مدتی را در خودروسازی BMW مشغول به کار بود. او در زمان فعالیت در پورشه سرپرستی بخش توسعه شاسی خودرو را برعهده داشت که شامل توسعه شاسی برای تمامی خودرو های دارای موتور احتراق داخلی بود.
با وجود اینکه این شخص در زمینه توسعه شاسی برای خودرو های احتراق داخلی تجربه بسیار زیادی را دارد، اما شاسی مربوط به خودرو های الکتریکی دارای سختی های مربوط به خود است و با شاسی خودرو های احتراق داخلی تفاوت دارد.
- اپل پلتفرم خودروی الکتریکی خود را با همکاری یک استارت آپ توسعه می دهد
با توجه به این موضوع، تجربه ی کسب شده توسط این شخص در زمان توسعه خودرو الکتریکی پورشه تایکان یکی از موضوع های مهم در رزومه کاری این شخص در رابطه با خودرو های الکتریکی است.
با وجود مطرح شدن این اطلاعات جدید، اما شرکت خودروسازی پورشه و دکتر Harrer تا به امروز درباره این موضوع اظهار نظری را ننموده اند. البته باید بگوییم که یکی از مدیران سابق خودروسازی فولکس واگن گفته که اپل با استخدام این شخص موفقیت بالایی را کسب نموده است.
علاوه بر این خبر، گزارش هایی منتشر شده اند که نشان می دهند اپل و خودروسازی کیا که زیر مجموعه خودروسازی هیوندای است، نزدیک به بستن یک قرار گرفته است تجاری هستند که به موجب آن این شرکت خودروسازی تا سال 2024 فراوری 100000 خودرو در سال (که می تواند تا 400000 خودرو در سال افزایش پیدا کند) را شروع خواهد نمود. به نظر می رسد که وظیفه فراوری این خودرو ها به کارخانه های خودروسازی کیا در ایالت جورجیا آمریکا سپرده شده است.
- کو به شایعه خودروی الکتریکی اپل و هیوندای سوخت تازه ای تزریق کرد
منبع: GSMArena
منبع: دیجیکالا مگ