رونمایی از 3 محصول کاربردی در حوزه فناوری های دیجیتال
به گزارش نقد و بررسی کالاهای دیجیتال، سومین رویداد نونمایی با هدف ایجاد بستری فعال برای توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و خلاق به معرفی 3 محصول در حوزه دیجیتال و فناوری ارتباطات پرداخت.
به گزارش گروه علم و پیشرفت نقد و بررسی کالاهای دیجیتال به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،نیازی که کم تر به آن توجه می گردد، حمایت از محصولات و خدماتی است که ضمن تکیه به ویژگی های نوآورانه، به شکلی مستقل و برای نخستین بار عرضه می گردد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد فضای معرفی این جنس دستاوردها، زمینه را برای معرفی دستاوردهایی از جنس نوآوری و فناوری به جامعه فراهم نموده است.
رویداد نونمایی که بر بستر ناحیه نوآوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می گردد، چنین هدفی دارد و در آخرین دور این رویداد فناورانه 3 محصول به مشتریان و مخاطبان ارائه شد.
کارگزار محور
نونمایی ابزاری است برای توسعه بازار محصولات نوآورانه ناحیه نوآوری پردیس و قراردادهای این رویداد از حمایت های اقتصادی پارک برخوردار می شوند. رویدادی که به گفته برگزارنمایندگان آن، مبتنی بر ضرورت ها و الزامات حوزه عرضه و تقاضا است.
این رویداد نونمایی را می توان به عنوان یک رویداد کارگزارمحور یاد کرد که از شرایط ویژه برای حضار شرکت نماینده در رویداد به مناسبت 20 سالگی پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار است.
شناسایی حمله های سایبری
در این رویداد فعالان فناور گروه امنیت اسپارا محصولشان را ارائه کردند. این گروه به عنوان واحدی متمرکز بر امنیت با کسب وکاری مستقل شناخته می گردد حملات و نفوذ سایبری را در کوتاه ترین زمان شناسایی می نماید.
محصول این گروه فناور بعلاوه به ارتقای سطح امنیتی سازمان ها یاری می نماید و حوزه کاری فعالان فناور، تمامی حوزه های اطلاعاتی اعم از زیرساخت، فراوری و عملیات را در بر می گیرد.
این واحد، محصولات متعددی دارد که از جمله آنها می توان به سامانه بومی مدیریت دسترسی کاربران، سامانه بومی مدیریت اجرای نرم افزار و سامانه بومی تشخیص و پاسخ دهی آنی به تهدیدات اشاره نمود. مجموعه خدمات و فعالیت هایی که سبب می گردد تا با توجه به تغییر سبک زندگی مردم در حضور فناوری های مختلف، به افق روشن این واحد خوش بین بود.
بازی خودت را بساز
مجموعه بازی ساز باش ارائه نماینده دوم رویداد نونمایی بود. محصول این مجموعه فناور، به عنوان یک مرجع آموزشی برای علاقه مندان به حوزه بازی های ویدئویی کاربرد دارد و علاقمندان می توانند با یاری آموزش های آن، بازی خود را بسازند و منتشر نمایند.
با توجه به آمارهای منتشرشده، بیش از 30 درصد جمعیت ایران، بازی های دیجیتال انجام می دهند که نشان از یک بازار رو به رشد برای این حوزه است. این شرکت با جمع آوری و ساخت محتوای موردنیاز برای ساخت بازی، در کوشش است تا یک راستا مجذوب کننده برای تبدیل شدن به یک بازی ساز حرفه ای ایجاد کند.
برطرف نیازهای والدین و کودک
در سومین بخش اما برنامه کاربردی مبتنی بر وب که به عنوان مرجعی برای والدین و کودک به کار می رود معرفی گردید. محصول سیس نی نی از سه بخش فراوری محتوا، خدمات و میزبانی تشکیل شده است.
بخش فراوری محتوا شامل اتاق تفریح و آموزشی کودک، ویدئوها و دانستنی ها و مقالات می گردد. بخش خدمات شامل مشاوره تلفنی با پزشکان و روانشناسان، تحلیل نقاشی بچه ها، فروشگاه کالا و سیسمونی است.
در بخش میزبانی نیز از سایر زیرساخت هایی بقیه پلتفرم هایی که در حوزه والدین و کودک فعالیت می نمایند، میزبانی می گردد.این وب اپلیکیشن در کوشش است با برطرف نیازهای مختلف والدین و بچه ها به صورت یکجا، در وقت و هزینه کاربران خود صرفه جویی کند.
مشارکت بیش از 80 واحد خلاق
در رویداد نونمایی، بیش از 80 شرکت به صورت حضوری و آنلاین شرکت داشته اند. در حاشیه این رویداد، نشست های مذاکره کسب وکارها، رویدادهای آموزشی و همکاری ها برگزار گردید و تا انتهای امسال، دو رویداد دیگر از سلسله رویدادهای نونمایی میزبان فعالان فناور و شرکت های خلاق می گردد.
منبع: خبرگزاری فارس