رتبه های برتر کنکور به عملکرد مدارس ارتباطی ندارد

به گزارش نقد و بررسی کالاهای دیجیتال، سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اعمال سیاست اصلاحی برای کاهش تنوع مدارس اطلاع داد و گفت: طرح مدارس، مناطق، استان ها و دانش آموزان لازم التوجه را با توزیع ترجیحی بودجه در دستور کار داریم.

رتبه های برتر کنکور به عملکرد مدارس ارتباطی ندارد

به گزارش نقد و بررسی کالاهای دیجیتال، سید جواد حسینی در جمع نقد و بررسی کالاهای دیجیتال در پاسخ به پرسشی درباره راهکارهای تحقق عدالت آموزشی و جاماندن دانش آموزان مدارس دولتی عادی از گردونه رقابت نفرات برتر کنکور سراسری 98 گفت: 107 مدرسه در کشور داریم که به 24 نوع مدرسه تقسیم می گردد.

وی اضافه نمود: یکی از مواردی که به سمت اصلاح آن حرکت می کنیم تنوع مدارس و کوشش برای کاهش آن است که هم اقدامی بهره ورانه است و هم عدالت آموزشی را در پی دارد و عملکرد تحصیلی را ارتقاء می دهد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تحلیل وضعیت مدارس از روی آمار رتبه های دهگانه اول کنکور در پنج رشته، تحلیل درستی نیست گفت: رتبه های اول کنکور به عملکرد مدارس و مدیران آموزش و پرورش ارتباطی ندارد بلکه به استعداد شخصی و کوشش خود دانش آموزان مربوط است. بیش از 20 سال است که یزد میانگین رتبه قبولی هایش در کنکور بالاتر و در صندلی اول است اما مثلا سال جاری دو دانش آموز در نفرات برتر داشت.

حسینی ادامه داد: اگر بخواهیم عملکرد مناطق را آنالیز کنیم باید به میانگین قبولی در کنکور توجه کنیم، هرچند همین شاخص هم تنها شاخص جدی و واقعی برای سنجش عملکرد تحصیلی مدارس نیست.

وی با بیان اینکه طرح مدارس، مناطق، استان ها و دانش آموزان لازم التوجه را با توزیع ترجیحی بودجه در دستور کار داریم گفت: به عنوان مثال بودجه دانش آموزان عشایری سه برابر دانش آموزان عادی است و باید مناطق لازم التوجه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند. همچنین امکان دسترسی به بسترهای دیجیتالی آموزش باید فراهم گردد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه نمود: با وزیر ارتباطات تفاهم نامه ای در راستای هوشمندسازی مدارس بویژه در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت منعقد کردیم که می تواند در جهت عدالت آموزشی به ما یاری کند.

وی اضافه نمود: در مناطق شهری به ازای هر 100 دانش آموز، هفت کامپیوتر و در مناطق نابرخوردار نیم کامپیوتر وجود دارد. اخیرا کمیته ای برای شناسایی محرومترین مناطق و یاری به آنها تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رتبه های برتر کنکور به عملکرد مدارس ارتباطی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه های برتر کنکور به عملکرد مدارس ارتباطی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید